Home     O festivalu     Raspored     Kazalište     Film     Ulaznice     Arhiva     Kontakt

 
 

Bernard-Marie Koltès: U samoći pamučnih polja
Redatelj: Ivica Buljan

6/8/2012 Zadar, Boris Kidrič TIZ, 21.30
Hrvatska premijera


Sumrak, dvojica na ulici. “Jedan je bluesman, ljubazan i nježan, jedan od onih koje ništa ne uznemiruje, nikad se ne buni. Fasciniraju me takvi likovi. Drugi je agresivac, nepredvidljiv probisvijet s Istočne obale, tip koji me užasava.” (BM Koltès)

Od trenutka u kojem im se pogledi sreću, razvija se uzbudljiva drama o dealu, pogodbi, o “poslovnoj transakciji zabranjene ili strogo kontrolirane robe”, u trgovini u kojoj ne znamo čime, ni zašto se trguje, ali znamo da su ulozi visoki. Susret dilera i kupca priča je o želji, o žudnji nedopuštenoj i neizrečenoj, koja ne može biti utažena i time biva još jačom i pogubnijom. 

Pozdravljena kao suvremeno remek-djelo već na prvom igranju u Francuskoj, 1987. godine, “U samoći pamučnih polja“ priznatog francuskog dramatičara Bernard-Marie Koltèsa, donosioca potpuno novog stila dramskog pisanja, ostaje suptilan i precizan prikaz današnjeg društva, najpronicljivija psiho analiza kapitalističke ekonomije. Koltèsov moćan poetsko-filozofski jezik, koji je svakidašnji koliko i bezvremenski, beskompromisno progovara o surovosti naše stvarnosti, o neprilagođenosti pojedinca na marginama društva i o društvu samom. Njegovi su likovi otuđeni i osamljeni, zarobljeni u trajnom nastojanju artikulacije sebe, u komunikaciji u kojoj riječi podbacuju i sukob je neizbježan.

Međunarodno priznati redatelj Ivica Buljan i njegova dva najvažnija glumca Marko Mandić i Robert Waltl, u insenaciji najpoznatije drame Bernard-Marie Koltèsa; uz vjetar, tamu i prazninu davno napuštene zadarske tvornice.  
 
Redatelj: Ivica Buljan
Prema drami: Dans la Solitude des Champs de Coton by Bernard-Marie Koltès
Uloge: Marko Mandić & Robert Waltl
Dramaturgija: Diana Koloini
Dizajn scene i svjetla: son:DA
Kostimi: Ana Savić Gecan
Autori glazbe: Nenad Sinkauz & Alen Sinkauz
Prijevod: Suzana Koncut
Korekcije prijevoda: Simon Šerbinek
Svjetlo: Simon Puhar
Zvuk: Danijel Vogrinec
Foto: Toni Soprano
Koprodukcija: Mini teater Ljubljana, Mestno Gledališče Ptuj, Maribor 2012 (Slovenija) & Novo kazalište Zagreb (Hrvatska)

..........................................................................

Medejin krik
Redatelj: Sašo Jurcer

7/8/2012 Zadar, Sv Donat, 21:30

Priča o Medeji, priča o strasti, ljubavi i osveti, jedna je od najtragičnijih drama s početka europske civilizacije. Medejin put prekriven je krvlju, mržnjom i najstrašnijim zločinima. Ostavljena i prevarena, Medeja se osvećuje nevjernom mužu. Kako bi osjetila njegovu bol i oduzela mu potomstvo ne preza ni od hladnog ubojstva njihovih dvaju sinova, kao jedinoj mogućoj nadoknadi njene patnje, bez milosti i bez grižnje savjesti.  

“Medejin krik” izrasta iz perspektive njene smrti. Na ruševinama svog života Medeja kreće na nemoguće putovanje, nošena sljepilom vlastite vjere, od snage ljubavi prema snazi samo/uništenja. 

Sašo i Mojtina Jurcer razotkrivaju mentalni krajolik Medeje i skrivenu prirodu njenih motiva, u snažnoj i iznimnoj interpretaciji posve lišenoj teksta - na raskrižju  pokreta i dinamike svijesti, u sudaru, ispreplitanju i prijelazu iz vanjskog u svijet unutarnjih mentalnih stanja.

Koprodukcija Inner World Teatra i festivala Zadar snova premijerno izvedena u Zadru 2007. u Sv Nikoli, nakon zapaženih gostovanja na međunarodnim festivalima, s novim dramaturškim rješenjima i produkcijskim partnerima, vraća se na mjesto postanka, ovaj put u drugi prostor impresivne moći arhitekture i vizualnog dojma, Sv Donat.

Redatelj: Sašo Jurcer 
Izvodi: Mojtina Jurcer
Produkcija: Inner World Theatre Maribor (Slovenija) 
Koprodukcija: Zadar snova (Hrvatska), Ex-Ponto Ljubljana, Slovensko narodno gledališče Maribor (Slovenija) & Festival Teuta Kotor (Crna gora)

..........................................................................

Proteklih petnaest godina austrijska ulično-kazališna senzacija Irrwisch igra, uči i brusi svoje vještine na akademiji uličnog kazališta, ulici. Oni razbijaju tabue i pomiču granice, oni će vas očarati, zadiviti i dirnuti na nezaboravan način.

Teatar Irrwisch su: Stefan Grassl (Wegenstreits Guest, Karli, Fedinand König), Rudi Hebinger (Wegenstreits Guest, Hömal, Baldrian Glaubtreu) & Stefan Novak (Wegenstreits Guest, Schugar, Schtan Mowetz)  

Wegenstreits guests
Theatre Irrwisch

8 i 9/8/2012 Zadar, Kalelarga, 20:00


Lud i akrobatski Stilt teatar oduševljava publiku na festivalima širom Europe. Gdje god se lude figure u frakovima pojave publika ih oduševljeno slijedi. Oni ne govore, ali puno kažu. Čude se i sami su začudni, sve im je novo i zapanjujuće.
Oni su umjetnici na štulama i pjesnici u srcima. Ne prezaju ni od koga i ni od čega, toliko su visoko da proviruju ljudima u stanove, uzimaju tuđe stvari, ali ih i vraćaju...  najčešće nekom drugom. Kaotično i veselo, naizgled besciljno, a usmjereno ravno u središte!

..........................................................................

The Mudjumping
Theatre Irrwisch

8/8/2012 Zadar, Forum, 22:00


Baldrian, Ferdinand and Nepomukk su skitnice. Uvijek u pokretu i ne znaju za dom, a tako i izgledaju. Žive od onog što umiju i znaju, a umiju i znaju mnogo. Oni su skiperi, pripovijedači, bubnjari, pjevači... ali i ne samo to, niti je u tome stvar. Zapravo treba znati pročitati između redaka, izvan trikova. Niti je važno što se radi, već kako se radi. I tako akrobacije postaju poezijom.

..........................................................................

Let it Burn!
Theatre Irrwisch

9/8/2012 Zadar, Forum, 22:30


Noć je opet s nama, a s njom i skitnice. U potrazi su za iskrama, jer iskre pokreću sve.
I dok nas vatra mami svojom opasnošću, svojom ljepotom, razvija se igra koja oduševljava, na jedan tih i dostojanstven način, tajanstveno i spontano. I tako iskre putuju. Svi znaju da ne gori samo na površini već svima nama u duši. Svijet je doista onakav kakvim ga učinimo.

..........................................................................

Malo je dovoljno
Autori: Aleksandar Stojković, Alen Sinkauz & Nenad Sinkauz

9/8/2012 Zadar, Sv Dominik, 21:30h

Jedinstvena glazbena priča koja objedinjuje tekstove i motive muzikalnog pjesnika i pisca Aleksandra Stojkovića (Goribor) s autorskim glazbenim materijalom Alena i Nenada Sinkauza (East Rodeo). Ono što vas čeka više je od glazbe i više je od riječi – to je priča o životu koja se pjeva. Djelo u kojem glazba i tekst povremeno izmjenjuju uloge, pa tekst postaje glazbeni materijal, a glazba narativni element. Tu usklađenost zvuka i riječi možemo istovremeno i misliti i osjećati što čini doživljaj potpunim i potvrđuje da je malo dovoljno, a da sve već imamo.

Autori i izvođači: Aleksandar Stojković, Alen & Nenad Sinkauz
Tekst: Aleksandar Stojković
Glazba: Alen Sinkauz (kontrabas, bas gitara, efekti, glas) & Nenad Sinkauz (elektronika, ukulele, klavir, glas)
Autorica produkcije: Nataša Rajković
Producentica: Davorka Begović
Dramaturg: Sandro Siljan
Dramaturški savjetnik: Vedran Hleb
Zvuk: Miroslav Piškulić
Svjetlo: Bojan Gagić
Koprodukcija: Kulturban
Produkcija: Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu, Kultura promjene, Muzički salon SC i Teatar ITD Zagreb (Hrvatska)

“I dok je Stojković većim dijelom u mraku ili s minimalnom rasvjetom čitao svoje zapise o gorčini života, vrhunski dočaravajući trenutke koje malo tko može tako dobro opisati poput njega, multiinstrumentalisti Alen i Nenad Sinkauz stvorili su nevjerojatnu glazbu koja je podigla priču na fenomenalan nivo, čineći to scensko djelo istovremeno vrhunskim eksperimentalnim teatrom, prog rock koncertom, sessionom poezije i elektronike, poetskim recitalom za 21. stoljeće.“ Dubravko Jagatić

..........................................................................

Antonin Artaud:
Svršimo s Božjim sudom - Part one

Autori: Senka Bulić & Tomislav Ćurković

10/8/2012 Zadar, Sv Dominik, 21:30h


Teoretičar, filozof, redatelj, pisac, pjesnik, osnivač Kazališta okrutnosti, i luđak, Antonin Artaud, kultna ličnost i sav bijes Pariza '30 i '40 godina prošlog stoljeća. Nakon gotovo desetljeća provedenog u mentalnoj instituciji, gdje biva podvrgavan bizarnim i eksperimentalnim metodama liječenja, i konačno pušten 1946. godine, Artaud na poziv Francuskog radija koncem 1947. snima radiofoničnu dramu Pour en finir avec le jugement de Dieu, prvu verziju kazališta okrutnosti, ujedno i njegov oproštajni govor. Dva dana prije zakazanog emitiranja ravnatelj radija otkazuje program prozivajući ga subverzivnim i onim bez kojeg javnost svakako može. Iznova zakinut za realizaciju svoje umjetnosti, svega mjesec dana kasnije, u ožujku 1948. Artaud umire. Njegova je glazbena drama prvi put javno emitirana 30 godina kasnije. 

Slijedeći Artaudov radikalan kazališni koncept, ali i sablasnu aktualnost njegovih 70 godina starih tekstova, o totalitarizmu, krizi vjere i poziciji umjetnika, novi autorski projekt redateljice i glumice Senke Bulić i vizualnog umjetnika i glazbenika Tomislava Ćurkovića započinje dekonstrukcijom slike Ivane Orleanske, Johna Everett Millaisa iz 1865, i to je sve što gledatelj treba znati, za početak. 

Prevoditelj: Zlatko Wurzberg
Autori: Senka Bulić i Tomislav Ćurković
Izvodi: Senka Bulić
Kostimograf: Oliver Jularić
Glazbenici: Tin Ostreš & Mario Kovačević
Asistentica koreografije: Michela Muzgonja
Svjetlo: Nikša Mrkonjić
Šminka: Iva Dežmar
Producent: Vedran Ćosić
Produkcija: Kazalište Hotel Bulić & Tvornica kulture Zagreb (Hrvatska)

..........................................................................

... etc, etc.
Are you mad Mr Artaud?
Redatelj: Mehdi Farajpour

11/8/2012 Zadar, Kazalište lutaka, 21:30h
Premijera


Itd. je simbol koji postoji u svim jezicima, a za mene on predstavlja trenutak kada unatoč onom što se želi reći, osoba odabire šutnju i zaključuje s “itd“. Često postoji razlog koji nas podsvjesno zaustavlja. Razlog koji postaje prepreka. Ta barijera može biti nametnuta od strane društva ili osjećaja samog govornika. U oba slučaja zaključak ostaje isti, ograničavajuća sloboda izražavanja osobnog mišljenja. Ipak, kada granice postavlja društvo, rezultat je svojevrsna društvena cenzura, a kada su vezane uz osobnu narav, vode do samo-cenzure. “Itd“ je mentalni izazov više nego fizička akcija ili reakcija. (M. Farajpour)

Interdisciplinarni performans “etc, etc.“ je psihološko koreografsko istraživanje istraživanje u kojem redatelj progovara o “itd, itd“ trenutku; izlaže ga fizičkim izrazom, koreografijom, slikom, crtežima, videom, poezijom, itd.

Umjetnički izvedbeni kolektiv Oriantheatre fokusira stvaranje nove forme i jezika fizičkog kazališta te proučava kvalitetu prisutnosti na sceni za glumce i plesače, pritom polazeći od suvremenog plesa, posebno poslijeratnog Butoh stila. Oriantheatre vjeruje u iskrenost kao generalni koncept i pravilo u stvaralačkom i izvedbenom procesu.

Koncept, režija i koreografija: Mehdi Farajpour
Zvuk i glazba: Arnaud Rollat ​​- Phillip Glass
Direktor tehnike: Arnaud Rollat​
Plesači: Neus Canalias, Antonio Izquierdo Martínez, Mehdi Farajpour & sudionici radionice Meditative Dance u Zadru
Scenograf: Mehdi Farajpour
On-line crtež: Felix Šoletić
Prijevod: Compagnie cultures et performances
Koprodukcija: Oriantheatre Company Paris (Francuska), Zadar snova (Hrvatska), Escola Municipal de Dansa de Celrà & Teatre Ateneu (Španjolska)
Pokrovitelji: Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Grad Zadar, Les eumenides, Marie de Paris, Marie du Xe de Paris, Ville de Cahors, Ville de Celrà
Kriegspiel / Igra rata
Autori: Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo

..........................................................................

Kriegspiel / Igra rata
Authors: Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo

12/8/2012 Zadar, Sv Dominik, 21:30

Godine 1965. francuski filozof i kritičar totalizirajućeg društva spektakla Guy Debord patentirao je igru rata, Kriegspiel. Igra za dvije vojske istih snaga, a svaka nastoji, manevrima i bitkama, uništiti svojeg protivnika. Svi taktički i strateški odnosi utjelovljeni u igri u skladu su s principima koje je postavila Clausewitzeva teorija rata, utemeljena na klasičnom ratovanju 18. stoljeća i dalje razvijena u razdoblju Francuske revolucije i Carstva. Osnovna je misao Kriegspiela držati sve linije komunikacije otvorenima. Ova igra predstavlja sve faktore u stvarnome ratu i još općenitije dijalektike svih sukoba.

Ludimus effigiem belli. Ono što igramo reprezentacija je rata, svih 55 dijagrama poteza povučenih u igri rata Guy Deborda i Alice Becker-Ho.

Otvaranje
Preliminarna faza sastojala se od niza čarki, u kojima se naša čvrsta prethodnica, koju su činila četvorica generala i jedinice pod njihovim zapovjedništvom, suprostavi neprijateljskim snagama koje su brojale 13.000 bajuneta. U daljnjoj fazi razvila se linijska bitka, o kojoj se dugo raspravljalo, a u njoj je sudjelovala cjelokupna naša vojska sa svojih 290 topova i teškom konjicom od 18.000 sablji, dok je protivnik njoj suprostavio snage koje nisu brojale manje od 3.600 pješačkih poručnika, četrdeset husarskih kapetana i osamdeset teških konjanika. Nakon izmjene napada i povlačenja s jedne i druge strane, bitka se na kraju može smatrati neodlučenom. Naši gubici, nešto manji od prosječnog broja koji se sreće u bitkama takva trajanja i intenziteta, osjetno su veći od gubitaka Grka na Maratonu, ali manji su od gubitaka Prusa kod Jene.

Autori: Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo
Igraju: Damir Bartol Indoš, Tanja Vrvilo, Helge Hinteregger & Ivan Marušić-Klif
Grlena glazba: Helge Hinteregger
Nadzorne slike: Ivan Marušić-Klif
Šahtofonija: Damir Bartol Indoš
Svjetlo: Damir Kruhak
Produkcija: DB Indoš Ekstremno Muzičko Kazalište, Perforacije, Teatar ITD & Muzički biennale Zagreb (Hrvatska)
Program omogućili: Grad Zagreb, Platforma Clubture & Muzej suvremene umjetnosti Zagreb (Hrvatska)

 

 

 

 


design by parabureau