Home O festivalu Raspored Kazalište Film Ulaznice Arhiva Kontakt |
|||||||||
Bernard-Marie Koltès: U samoći pamučnih polja 6/8/2012 Zadar, Boris Kidrič TIZ, 21.30
Sumrak, dvojica na ulici. “Jedan je bluesman, ljubazan i nježan, jedan od onih koje ništa ne uznemiruje, nikad se ne buni. Fasciniraju me takvi likovi. Drugi je agresivac, nepredvidljiv probisvijet s Istočne obale, tip koji me užasava.” (BM Koltès) Od trenutka u kojem im se pogledi sreću, razvija se uzbudljiva drama o dealu, pogodbi, o “poslovnoj transakciji zabranjene ili strogo kontrolirane robe”, u trgovini u kojoj ne znamo čime, ni zašto se trguje, ali znamo da su ulozi visoki. Susret dilera i kupca priča je o želji, o žudnji nedopuštenoj i neizrečenoj, koja ne može biti utažena i time biva još jačom i pogubnijom. .......................................................................... Medejin krik 7/8/2012 Zadar, Sv Donat, 21:30
Priča o Medeji, priča o strasti, ljubavi i osveti, jedna je od najtragičnijih drama s početka europske civilizacije. Medejin put prekriven je krvlju, mržnjom i najstrašnijim zločinima. Ostavljena i prevarena, Medeja se osvećuje nevjernom mužu. Kako bi osjetila njegovu bol i oduzela mu potomstvo ne preza ni od hladnog ubojstva njihovih dvaju sinova, kao jedinoj mogućoj nadoknadi njene patnje, bez milosti i bez grižnje savjesti. “Medejin krik” izrasta iz perspektive njene smrti. Na ruševinama svog života Medeja kreće na nemoguće putovanje, nošena sljepilom vlastite vjere, od snage ljubavi prema snazi samo/uništenja. Sašo i Mojtina Jurcer razotkrivaju mentalni krajolik Medeje i skrivenu prirodu njenih motiva, u snažnoj i iznimnoj interpretaciji posve lišenoj teksta - na raskrižju pokreta i dinamike svijesti, u sudaru, ispreplitanju i prijelazu iz vanjskog u svijet unutarnjih mentalnih stanja. Koprodukcija Inner World Teatra i festivala Zadar snova premijerno izvedena u Zadru 2007. u Sv Nikoli, nakon zapaženih gostovanja na međunarodnim festivalima, s novim dramaturškim rješenjima i produkcijskim partnerima, vraća se na mjesto postanka, ovaj put u drugi prostor impresivne moći arhitekture i vizualnog dojma, Sv Donat. Redatelj: Sašo Jurcer .......................................................................... Proteklih petnaest godina austrijska ulično-kazališna senzacija Irrwisch igra, uči i brusi svoje vještine na akademiji uličnog kazališta, ulici. Oni razbijaju tabue i pomiču granice, oni će vas očarati, zadiviti i dirnuti na nezaboravan način. Teatar Irrwisch su: Stefan Grassl (Wegenstreits Guest, Karli, Fedinand König), Rudi Hebinger (Wegenstreits Guest, Hömal, Baldrian Glaubtreu) & Stefan Novak (Wegenstreits Guest, Schugar, Schtan Mowetz)
Wegenstreits guests 8 i 9/8/2012 Zadar, Kalelarga, 20:00
Lud i akrobatski Stilt teatar oduševljava publiku na festivalima širom Europe. Gdje god se lude figure u frakovima pojave publika ih oduševljeno slijedi. Oni ne govore, ali puno kažu. Čude se i sami su začudni, sve im je novo i zapanjujuće. .......................................................................... The Mudjumping 8/8/2012 Zadar, Forum, 22:00
Baldrian, Ferdinand and Nepomukk su skitnice. Uvijek u pokretu i ne znaju za dom, a tako i izgledaju. Žive od onog što umiju i znaju, a umiju i znaju mnogo. Oni su skiperi, pripovijedači, bubnjari, pjevači... ali i ne samo to, niti je u tome stvar. Zapravo treba znati pročitati između redaka, izvan trikova. Niti je važno što se radi, već kako se radi. I tako akrobacije postaju poezijom. .......................................................................... Let it Burn! 9/8/2012 Zadar, Forum, 22:30
Noć je opet s nama, a s njom i skitnice. U potrazi su za iskrama, jer iskre pokreću sve. .......................................................................... Malo je dovoljno 9/8/2012 Zadar, Sv Dominik, 21:30h Jedinstvena glazbena priča koja objedinjuje tekstove i motive muzikalnog pjesnika i pisca Aleksandra Stojkovića (Goribor) s autorskim glazbenim materijalom Alena i Nenada Sinkauza (East Rodeo). Ono što vas čeka više je od glazbe i više je od riječi – to je priča o životu koja se pjeva. Djelo u kojem glazba i tekst povremeno izmjenjuju uloge, pa tekst postaje glazbeni materijal, a glazba narativni element. Tu usklađenost zvuka i riječi možemo istovremeno i misliti i osjećati što čini doživljaj potpunim i potvrđuje da je malo dovoljno, a da sve već imamo. Autori i izvođači: Aleksandar Stojković, Alen & Nenad Sinkauz “I dok je Stojković većim dijelom u mraku ili s minimalnom rasvjetom čitao svoje zapise o gorčini života, vrhunski dočaravajući trenutke koje malo tko može tako dobro opisati poput njega, multiinstrumentalisti Alen i Nenad Sinkauz stvorili su nevjerojatnu glazbu koja je podigla priču na fenomenalan nivo, čineći to scensko djelo istovremeno vrhunskim eksperimentalnim teatrom, prog rock koncertom, sessionom poezije i elektronike, poetskim recitalom za 21. stoljeće.“ Dubravko Jagatić .......................................................................... Antonin Artaud: 10/8/2012 Zadar, Sv Dominik, 21:30h
Teoretičar, filozof, redatelj, pisac, pjesnik, osnivač Kazališta okrutnosti, i luđak, Antonin Artaud, kultna ličnost i sav bijes Pariza '30 i '40 godina prošlog stoljeća. Nakon gotovo desetljeća provedenog u mentalnoj instituciji, gdje biva podvrgavan bizarnim i eksperimentalnim metodama liječenja, i konačno pušten 1946. godine, Artaud na poziv Francuskog radija koncem 1947. snima radiofoničnu dramu Pour en finir avec le jugement de Dieu, prvu verziju kazališta okrutnosti, ujedno i njegov oproštajni govor. Dva dana prije zakazanog emitiranja ravnatelj radija otkazuje program prozivajući ga subverzivnim i onim bez kojeg javnost svakako može. Iznova zakinut za realizaciju svoje umjetnosti, svega mjesec dana kasnije, u ožujku 1948. Artaud umire. Njegova je glazbena drama prvi put javno emitirana 30 godina kasnije. Slijedeći Artaudov radikalan kazališni koncept, ali i sablasnu aktualnost njegovih 70 godina starih tekstova, o totalitarizmu, krizi vjere i poziciji umjetnika, novi autorski projekt redateljice i glumice Senke Bulić i vizualnog umjetnika i glazbenika Tomislava Ćurkovića započinje dekonstrukcijom slike Ivane Orleanske, Johna Everett Millaisa iz 1865, i to je sve što gledatelj treba znati, za početak. Prevoditelj: Zlatko Wurzberg .......................................................................... ... etc, etc. 11/8/2012 Zadar, Kazalište lutaka, 21:30h
Itd. je simbol koji postoji u svim jezicima, a za mene on predstavlja trenutak kada unatoč onom što se želi reći, osoba odabire šutnju i zaključuje s “itd“. Često postoji razlog koji nas podsvjesno zaustavlja. Razlog koji postaje prepreka. Ta barijera može biti nametnuta od strane društva ili osjećaja samog govornika. U oba slučaja zaključak ostaje isti, ograničavajuća sloboda izražavanja osobnog mišljenja. Ipak, kada granice postavlja društvo, rezultat je svojevrsna društvena cenzura, a kada su vezane uz osobnu narav, vode do samo-cenzure. “Itd“ je mentalni izazov više nego fizička akcija ili reakcija. (M. Farajpour) Interdisciplinarni performans “etc, etc.“ je psihološko koreografsko istraživanje istraživanje u kojem redatelj progovara o “itd, itd“ trenutku; izlaže ga fizičkim izrazom, koreografijom, slikom, crtežima, videom, poezijom, itd. Umjetnički izvedbeni kolektiv Oriantheatre fokusira stvaranje nove forme i jezika fizičkog kazališta te proučava kvalitetu prisutnosti na sceni za glumce i plesače, pritom polazeći od suvremenog plesa, posebno poslijeratnog Butoh stila. Oriantheatre vjeruje u iskrenost kao generalni koncept i pravilo u stvaralačkom i izvedbenom procesu. Koncept, režija i koreografija: Mehdi Farajpour .......................................................................... Kriegspiel / Igra rata 12/8/2012 Zadar, Sv Dominik, 21:30 Godine 1965. francuski filozof i kritičar totalizirajućeg društva spektakla Guy Debord patentirao je igru rata, Kriegspiel. Igra za dvije vojske istih snaga, a svaka nastoji, manevrima i bitkama, uništiti svojeg protivnika. Svi taktički i strateški odnosi utjelovljeni u igri u skladu su s principima koje je postavila Clausewitzeva teorija rata, utemeljena na klasičnom ratovanju 18. stoljeća i dalje razvijena u razdoblju Francuske revolucije i Carstva. Osnovna je misao Kriegspiela držati sve linije komunikacije otvorenima. Ova igra predstavlja sve faktore u stvarnome ratu i još općenitije dijalektike svih sukoba. Ludimus effigiem belli. Ono što igramo reprezentacija je rata, svih 55 dijagrama poteza povučenih u igri rata Guy Deborda i Alice Becker-Ho. Otvaranje Autori: Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo
|